| |
| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Peugeot 30x » 306 uit '93 met kuren |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| taco2302 |
Geplaatst: Za Sep 08, 2007 9:39 pm |
|
|
|
|
Hé!
Ik heb sinds 2 maanden een 306 xr uit 1993. Er ligt een 1.6 blok in , en rijdt verder harstikke goed.
Hij heeft wel wat dingen waar ik van ga balen..
- Hij verbruikt tussen de 1 op 9 en 1 op 10, en ik vraag me af of dit erg raar is , ik rijd veel in de stad, dus dit verbruik is misschien wel het meest logisch.
- Het stationair toerental waggelt nogal. Soms valt hij zelfs uit (ook bij het afremmen voor een stoplicht, als je ontkoppelt)
Dit probleem was even weg nadat ik hem nieuwe bougies en een nieuwe luchtfilter had gegeven, maar nu is het toch terug. Er blijft ook olie vanuit die kleppenkamer (of hoe je het ook noemt) in de luchtstroom komen. Ik bedoel dus dat er door die 2e luchttoevoerslang (warme lucht- toevoer?) ook olie meekomt, die in die buis blijft hangen.
Sinds ik alle contacten een keer heb nagelopen en die olie er voor de 2e keer uit heb gehaald, loopt hij weer mooier stationair, maar brandt nu wel heel de tijd het oranje controlelampje van je motormanagement (?).
Ik hoop dat het nog een beetje te begrijpen is, voorlopig brandt nog altijd het controlelampje.. dus ik vraag me af hoe ik dit op moet lossen!
Iemand die mij kan helpen?
Groeten , Taco
o ja, verbruikt een auto met een sportuitlaat meer dan een auto met een originele uitlaat? |
|
|
| Terug naar boven |
|
| jwmbreuer@hotmail.com |
Geplaatst: Wo Okt 22, 2008 8:02 pm |
|
|
|
|
| Laat hem eens uitlezen bij een Peugeot dealer, weet je het zo. |
|
|
| Terug naar boven |
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Vr Jan 09, 2009 6:23 am
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|