| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Peugeot 10x » Achterruit verwarming werkt niet |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| Baldert |
Geplaatst: Zo Dec 02, 2007 3:33 pm |
|
|
|
|
Hallo,
Mijn 106-je heeft een niet werkende achterruitverwarming, de rest van het verwarmingssysteem werkt wel. Ik heb al gekeken of het aan de zekering ligt (lijkt in orde). Kent iemand dit probleem en/of heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Bvd! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Zo Dec 02, 2007 5:50 pm |
|
|
|
|
Als je zekering goed is, dan zul je moeten gaan meten. Je kunt achter op je ruit meten of je daar 12 volt krijgt. Zo ja, dan zijn er draden op de ruit beschadigd, die kunnen worden hersteld met een speciale soort verf.
Heb je daar geen spanning, moet je even achter wat ruimte maken achter zodat je de draad ie op de ruitverwarming zit een beetje kan volgen. Dan staat er op die draad een nummer, dat moet je even onthouden. Ga je naar voor in de auto, en dan ligt bij de bestuurders portier, onder de bekleding, en plastic kappen, een draadboom. Dan moet je de draad op zoeken met dat nummer dat je achter hebt gelezen. En meten of je daar spanning op hebt. Als het contact aan staat en de schakelaar is bediend. Heb je daar wel spanning, knip je de draad door en trek je even een nieuwe erbij, dat is sneller gebeurd dan de breuk zoeken.
Heb je daar ook geen spanning, kun je nog even bij de schakelaar meten of je voeding daar wel binnenkomt. Zo niet dan kun je ook daar even een nieuwe draad naar toe trekken.
Maar ga niet zelf lopen knippen in draden, als je niet precies weet waar je mee bezig bent.
suc6 |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Baldert |
Geplaatst: Za Dec 29, 2007 12:48 pm |
|
|
|
|
De zekeringen lijken goed want de claxon (die op dezelfde zekering zou moeten zitten) doet het en ook brandt het lampje van het knopje van de achterruitverwarming als je deze "aanzet".
We hebben bij de achterruit gemeten of er spanning op zit, dit was er niet. De draad met het draadnummer is wel te traceren aan de achterkant, maar ik weet niet waar ik moet kijken aan de voorkant. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken naar deze draad? Kan iemand mij vertellen waar ik de draad kan vinden?
Bvd |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Za Dec 29, 2007 3:09 pm |
|
|
|
|
Dus als ik het goed begrijp, gaat het lampje zwak branden als je de verlichting aanzet, en fel branden als je de achterruitverwarming aanzet. Dus het dat gedeelte is helemaal goed.
Dan zou er links van je stoel, bestuurdersstoel, onder de bodembekleding een kabelboom naar achteren moeten lopen. Dan moet je daar eens zoeken naar een draad, waarop staat 811, het kan zijn dat de text heel vaag is of intussen verdwenen is.
Maar als je hem gevonden hebt moet je even meten met een lampje, of dit de juiste draad is. Als je hier een plus meet die word bediend met de schakelaar van de achterruitverwarming weet je zeker dat het de goede draad is, en dat er geen storing in een ander stuk van het circuit zit.
In het geval dat je een plus hebt daar, gewoon een nieuwe draad naar achteren trekken, naast de oude kabelboom laten lopen. |
|
|
| Terug naar boven |
|
|