| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Onderhoud en reparaties » Afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| Marijn |
Geplaatst: Do Jun 14, 2007 11:41 am |
|
|
|
|
Beste Peugeot Forum lezers,
Ik krijg morgen mijn 106 1.1 accent uit 96 oude serie met centrale deurvergrendeling, echter krijg ik de afstandbediening er niet bij omdat deze is kwijtgeraakt. Er zit wel een een ontvanger in. Het staat me tegen om een andere set in te bouwen a 65 euro die via een andere ontvanger werkt en ik wil eigenlijk gewoon voor mijn gevoel een orginele peugeot afstandbediening (heeft iemand hiervan een foto en kan mij vertellen of deze goed zijn?).
Ik heb de vraag bij verschillende peugeot dealers neergelegt en heb deze antwoorden gekregen (op verzoek zal ik de namen van de peugeot dealers erbij zetten, ik weet niet of dat de bedoeling is?):
- het is mogelijk om dit te bestellen, maar dan hebben wij wel het chassisnummer nodig. De kosten zijn ongeveer 125 euro.
- U verzoekt de prijs te noemen voor een nieuwe afstandsbediening. Het is van belang of u de huisige sleutelcode heeft van de sleutelbaard, zo ja dan is er een ruilset leverbaar van zender en ontvanger met daar bij een nieuwe sleutelstift.
De kosten kan niet exact geven maar de schatting is 130.00 euro incl btw. incl vervangen van de ontvanger.
Heeft u geen sleutelcode dan wordt het een moeilijker verhaal.
- Als u de afstandsbediening van de auto vervangt dient u ook de ontvanger te vervangen.
Deze set kost bij peugeot 238,10 ex de btw,maar wij kunnen deze set ook via een sleutel leverancier leveren deze kost dan 70,12 ex de btw.
alleen de goedkoperen set is momenteel in back order en er is niet bekend wanneer deze weer leverbaar is.
Enigzins uiteenlopende reacties zoals de benodigtheid van de sleutelcode. Mijn vraag aan jullie of jullie nog tips hebben voor mij of andere forum bezoekers met hetzelfde probleem?
Alvast bedankt!
Groeten, Marijn
[offtopic]
Hierbij mijn eerste post gezien ik net, eigenlijk vanaf morgen als hij is overgezet op mijn naam, trotste eigenaar ben van mijn eerste auto'tje en dan gelijk goed een Peugeot!
[/offtopic] |
|
|
| Terug naar boven |
|
| 406 V6 break |
Geplaatst: Do Jul 12, 2007 5:27 pm |
|
|
|
Hallo Marijn,
De antwoorden van de dealers liggen niet zover uit elkaar als je denkt. De eerste 2 reacties ontlopen elkaar op slechts E 5,- en de derde reactie geeft aan dat ze alleen de duurdere uitvoering op voorraad hebben. Er zijn namelijk twee verschillende typen afstandbediening; met infrarood en radiografisch. De eerste is ongeveer de helft goedkoper maar heeft een veel minder groot bereik en de ontvanger bij de binnenspiegel moet de sleutel kunnen zien waardoor je echt voor het raam en richtend op de binnenspiegel de deuren moet ver-/ontgrendelen wat niet nodig is bij het andere type.
Bij beide typen is het zo dat de sleutel en ontvanger een set vormen met een unieke code. Voor zover ik weet moet, wanneer de sleutel met zender weg is, inderdaad de hele set vervangen worden om het weer werkend te krijgen.
Als je E 130,- teveel vindt (wat ik me wel voor kan stellen voor alleen een stukje gemak) zou je je geluk eens kunnen proberen bij een autodemontage bedrijf of via de onderdelenlijn.nl of vergelijkbare site.
Gezien het bouwjaar moeten er voldoende beschikbaar zijn lijkt mij.
Succes,
Maurice Kleistra |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Wo Aug 29, 2007 6:35 pm |
|
|
|
|
Voor het bestellen van een sleutel heb je inderdaad de sleutelcode nodig, als je die niet hebt moet deze opgevraagd worden, wat extra kost. Ook heb je de code nodig van de transponder kaart.
Als je een orginele sleutel besteld, moeten alle sleutels opnieuw ingeleerd worden, daarvoor heb je die code van de transponder kaart nodig. |
|
|
| Terug naar boven |
|
|