| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Onderhoud en reparaties » Auto valt af en toe zomaar uit |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| chico |
Geplaatst: Do Okt 18, 2007 10:22 am |
|
|
|
|
Hallo,
Ik heb een Peugeot 206 GTI 2.0. Bouwjaar 1999.
Nu heb ik sinds anderhalf jaar het volgende probleem:
De auto valt af en toe zomaar uit. Echter dit gebeurd alleen als ik afrem/terugschakel naar de 2de versnelling.
Hiervoor is hij al een keer nagekeken bij een Peugeot garage en ze vertelden me daar dat het aan de bougies kon liggen (ze hebben er toen 2 vervangen). Ook hadden ze het elektrische circuit gereset.
Helaas is het probleem daarmee niet verholpen. Ze hebben toen nogmaals het elektrische circuit gereset. Helaas heb ik het probleem nog steeds.
Wat me verder opvalt is dat het probleem zich vaker voordoet als het slecht weer is.
Een collega bij me op het werk heeft hetzelfde probleem echter heeft hij geen 206 maar een andere Peugeot.
Weet iemand waaraan dit kan liggen? is het een bekend Peugot probleem?
Alvast bedankt voor de reacties.
Nico |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Za Okt 20, 2007 1:54 pm |
|
|
|
|
Wat nog al eens voorkomt is een defect bobine blok, oplossing is dan bobine vervangen maar ook meteen alle 4 bougies. Is duur om zomaar te proberen, sommige dealers hebben daarom ook test bobines liggen om te kijken of het helpt.
Wat je verder nog kan proberen is kijken of er een herprogrammering is voor de software op de computer van je motor. Helpt meestal ook erg veel. Bij de dealer laten controleren met diagnose gereedschap. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| chico |
Geplaatst: Ma Okt 22, 2007 1:27 pm |
|
|
|
|
| Bedankt voor de reactie. Ik ga ermee aan de slag |
|