| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Peugeot 40x » Benzinegeur |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| Beofreak |
Geplaatst: Do Sep 25, 2008 3:51 pm |
|
|
|
|
Hallo allemaal,
In onze 406 1.8 16V familiale ruik je sinds kort bij koudstart en als je bij een verkeerslicht stilstaat erge benzinedampen door de inlaatroosters. Tijdens rijden vermindert dit. Bij warm weer heb je er bijna geen last van.
Komt iemand dit bekend voor?
Gr. :?: |
|
|
| Terug naar boven |
|
| RAH |
Geplaatst: Vr Sep 26, 2008 1:58 pm |
|
|
|
|
| Zeer waarschijnlijk kleine scheurtjes in de rubberen benzineleidingen op het motorblok. Als je handig bent (lees: een schroevendraaier kunt hanteren) kan je de leidingen zelf vervangen. Anders even laten doen door de garage. Ik zou er ook niet te lang mee wachten, benzine is brandbaar. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Grayhound |
Geplaatst: Vr Sep 26, 2008 9:22 pm |
|
|
|
|
Ik had hetzelfde: de korte stukjes slang rondom de drukregelaar waren poreus.
ff bij de Brezan een halve meter slang gehaald, half uurtje prutsen, en klaar!  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| slagschip |
Geplaatst: Zo Nov 09, 2008 9:47 am |
|
|
|
|
Hallo, Ben sinds gisteren lid van dit forum, en sinds een half jaartje trotse eigenaar van een 406 break Familiale 1.8 16v. Het genoemde probleem komt mij zeer bekend voor. Dit was het eerste wat ik getackeled heb. Bij mij was het een klein stuk slangetje dat boven aan de motor loopt naar de verdeler toe. Het is verbonden aan een klein plastic hoekje, als ik er aan kwam, gutste de benzine er zo uit. Duur en ook gevaarlijk natuurlijk. Vooral als de motor warm is natuurlijk ivm de dampen. Bij de garage 5cm slang gehaald, twee nieuwe slangklemmen. 5 minuten werk en klaar. Tegenwoordig is de benzine net zo duur als een lekkere parfum, maar wel een stuk brandbaarder. Mijn advies luidt dan ook om dit asap te verhelpen.
succes. Is echt niet moeilijk. |
|
|
| Terug naar boven |
|
|