PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Onderhoud en reparaties  »  brandstoffilter aftappen
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

brandstoffilter aftappen

Auteur Bericht
steven89
Geplaatst: Zo Jun 08, 2008 12:16 am Reageren met citaat
hallo

ik heb vandaag men brandstoffilter vervangen maar nu zie ik in men onderhoudsboekje staan dat ik ook brandstoffiler moet aftappen is dat nodig als je een nieuwe hebt gestokken?want er zit dan toch geen water of vuil meer in?

mvg steven
oja en als je je olie ververst hoeveel olie heb je dan terug nodig?kwest vn direct genoeg tekope :d
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nodri
Geplaatst: Di Jun 10, 2008 12:43 pm Reageren met citaat
Hallo Steven,

Ik wil je heel graag helpen met je vragen maar je zegt niet over welke auto en welke type motor je vraag gaat, misschien is het iets om in je profiel te zetten.
Wat betreft je brandstof filter, ze bedoelen daarmee het glaasje waar je filter inzit (diesel, oudere types) wat betreft de olie. Meestal is een liter als 5 genoeg voor een wissel, dan kun je ook nog een 1/2 liter gebruiken om te spoelen.
steven89
Geplaatst: Di Jun 10, 2008 1:56 pm Reageren met citaat
Nodri schreef:
Hallo Steven,

Ik wil je heel graag helpen met je vragen maar je zegt niet over welke auto en welke type motor je vraag gaat, misschien is het iets om in je profiel te zetten.
Wat betreft je brandstof filter, ze bedoelen daarmee het glaasje waar je filter inzit (diesel, oudere types) wat betreft de olie. Meestal is een liter als 5 genoeg voor een wissel, dan kun je ook nog een 1/2 liter gebruiken om te spoelen.

het gaat om een peugeot 206 1.4hdi van 2003 en heb er 4liter ingedaan en het olie peil staat goed:)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Za Nov 22, 2008 11:42 am