| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Technologie » CD roms met diverse technische info Peugeot op je pc. Hoe? |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| Nico den Haak |
Geplaatst: Za Jul 28, 2007 10:56 am |
|
|
|
|
Hallo forummers,
Ben totaal nieuw hier, en (nog) geen Peugeotrijder. Da's best afzien...
Het is mijn plan om zo'n bloedmooie 406 V6 coupé automaat aan te schaffen, en te gaan rijden. Omdat je tegenwoordig met de moderne multiplextechniek in deze auto's zelf weinig kunt sleutelen, leek het me verstandig eerst de diag2000 aan te schaffen. Dat heeft een tweede voordeel. Wanneer je bij een wagen gaat kijken, kun je haar van te voren vast uitlezen om te zien of er spannende, en eventuele vervelende dingen in het storingsgeheugen staan.
Ben nu bij toeval bij jullie aangeland, en ik hoop dat iemand mij kan helpen met een aantal dingen. De diag2000 zelf is een heel gebruiksvriendelijk apparaat, die bediening wijst eigenlijk zichzelf. De software om het apparaat zelf te laten draaien is ook niet zo spannend. Nu zaten er bij die diag2000 ook nog een aantal losse CDroms die duidelijk bedoelt waren voor installatie op een gewone pc.
Je hebt een installatie CD voor je normale pc, (versie 3.6 van 11 /2002).
Dan heb je nog diverse losse cd's.
Twee voor in de diag2000, (02.Da-TTL en 02.Db/TTL).
Twee met spare parts (voor gebruik op je pc), voor de diverse Peugeot modellen.
Eentje met geschatte reparatietijden, ook voor je pc.
Vier stuks met reparatiemethodes voor de diverse peugeotmodellen, ook voor gebruik op je pc.
Het diagnoseapparaat zelf werkt vlekkeloos in combinatie met de cd´s die daarvoor bedoelt zijn. Mijn vraag betreft dus de software voor gebruik op je normale pc.
Wanneer je de installatiecd erin doet, loop je een aantal stappen door. Uiteindelijk staat er een catalogus op je scherm, en om deze goed te kunnen gebruiken moet je één van de andere cd´s in je pc stoppen, en het gewenste icoontje voor die cd aanklikken. Je zou dus verwachten dat je na installatie van de installatiecd, je gewoon met de software kan werken. Ik krijg dit niet voor mekaar. Krijg ook geen icoontje op mijn bureaublad, en moet steeds de installatiecd laden voordat de andere cd´s gebruikt kunnen worden. En zelfs dat lukt nu niet meer. Arghhh!!!
Mijn kennis van pc´s is beperkt. Heeft iemand hier op het forum ervaring met deze software, en zou die mij willen helpen om dit gedoetje aan de gang te krijgen?
Alvast mijn dank,
Groet,
Nico. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Nico den Haak |
Geplaatst: Ma Jul 30, 2007 12:32 pm |
|
|
|
|
Hallo forummers,
Heb de software inmiddels min of meer aan de praat. Het lijkt niet mogelijk om de schijfjes vast op je pc te installeren, met andere woorden: je blijft aan het wisselen.
Nu weet ik wel, het spul is een jaar of vijf oud, toch lijkt me deze methode tamelijk knullig. Is er iemand die ooit met deze software heeft gewerkt, en het wel normaal en volledig op zijn pc geinstalleerd kreeg?
Alle info is welkom,
Groet,
Nico. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Minipeugeot |
Geplaatst: Ma Jul 30, 2007 1:04 pm |
|
|
Moderator
|
De DIAG is inmiddels alweer achterhaald, de dealers werken nu met de PPD. Ik denk dat je het beste eens kunt navragen bij een Peugeot dealer.
gr. Marcel |
_________________ Peugeotforum.com moderator
www.petitcars.nl
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V Pack 2001 |
|
| Terug naar boven |
|
| Nico den Haak |
Geplaatst: Wo Aug 01, 2007 8:09 am |
|
|
|
|
Hallo Marcel,
Inderdaad de Diag2000 is voor auto's na 2005 achterhaald, de dealers werken inmiddels allang met het Peugeot planet systeem. Voor mij als gewone particulier is de oude diag2000 echter ideaal, wanneer die nog volledig upto date zou zijn, zou het nooit lukken privé zo'n ding voor een betaalbare prijs aan te schaffen. Vergis je trouwens niet, het apparaat kan veel. Héél veel.
Bovendien is ze uitermate geschikt voor alle facetten van het onderhoud aan een 406 Coupe. Daar gaat het mij om, niets meer. Je hebt alles in eigen hand, en bent niet afhankelijk van een dealer. Ik denk dat het beter zal zijn je raad op te volgen, en eens bij een dealer te informeren. Zullen waarschijnlijk wel even een vreemd gezicht opzetten.
U had een vraag over een auto meneer?
Ehhh, nee. Over de diagnoseapparaatuur...
Groet,
Nico. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Minipeugeot |
Geplaatst: Wo Aug 01, 2007 7:38 pm |
|
|
Moderator
|
Nico,
Ze zullen idd wel even vreemd opkijken, maar kunnen je zeker verder helpen.
Heb je je al aangemeld op het 406 Coupe Forum? http://406coupe.forum2go.nl
gr. Marcel |
_________________ Peugeotforum.com moderator
www.petitcars.nl
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V Pack 2001 |
|
| Terug naar boven |
|
|