PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Onderhoud en reparaties  »  Contactslot?
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

Contactslot?

Auteur Bericht
Tijntje306
Geplaatst: Vr Mei 23, 2008 7:02 pm Reageren met citaat
Hallo,

Mijn 306 start soms wel en soms niet meer.
Als ik mijn sleutel om draai dan kan ik soms niet verder draaien. Dus dan blijft hij geblokkeerd staan. Terug kan ik dan weer wel draaien en dan na enig gemorrel dan start hij gewoon.

Zit dat in het contactslot zelf? En is dat een hoop werk en duur prijsje om te vervangen?

Mvg, Martijn
Profiel bekijken Stuur privébericht
granville
Geplaatst: Zo Jun 15, 2008 7:11 pm Reageren met citaat
volgens jouw uitleg is dit naar mijn mening het contactslot , dit kan je soms nog een beetje repareren door er een beetje kruipolie in te spuiten want deze mechanismen gaan soms kapot door droogte en vuil . als het helemaal defect is draait deze prijs rond de 100 a 200 euro . een contactslot kan je bestellen op chassisnummer zodat dit nog altijd hetzelfde is als je deursloten ofwel een willekeurig zodat je met een andere sleutel moet werken dan op je deuren maar hierbij zitten wel alle slotjes om in je deuren te vervangen . als je op chassisnummer besteld is het aan te raden om er een nieuwe sleutel bij te bestellen want de vraag is hoe versleten dat de oude sleutel al niet is .

Geplaatst: Ma Jun 16, 2008 9:50 am Reageren met citaat
Volgens mij is dat gewoon het stuurslot? Weet niet of een 306 dit heeft, heb zelf een 309 en die heeft een stuurslot. Als je een beetje met het stuur heen en weer "stuurt" zou je de sleutel moeten kunnen omdraaien.

Groeten Sebastiaan
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Tijntje306
Geplaatst: Ma Jun 16, 2008 6:15 pm Reageren met citaat
Haha, nee ik kom niet uit een ei. Maar bedankt voor de tip.
Was het contactslot die versleten was inwendig. Deze vervangen en probleem op gelost.

gr, Martijn.
Profiel bekijken Stuur privébericht

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Za Nov 22, 2008 12:23 pm