PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Peugeot 40x  »  Distributieriem 406
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

Distributieriem 406

Auteur Bericht
Mark21
Geplaatst: Ma Sep 08, 2008 7:51 pm Reageren met citaat
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het vervangen van de distributieriem van mijn auto. Ik ben echter op een probleem gestuit. Ik had de riem er weer opgelegd en probeerde de motor rond te draaien, enkel dit lukte niet. Ik denk de kleppen vastliepen. Nu heb ik de riem er weer afgehaald, om de timing te verbeteren. De nokkenassen kunnen zowiezo niet verkeerd staan, omdat daar een 6 mm boortje inzit, om deze te blokkeren. De krukas is echter een ander verhaal. Ik heb deze gemerkt, maar blijkbaar niet goed. Ik probeer nu iets met merktekens te vinden, maar deze staan er volgens mij niet op. Op de krukaspoelie staat echter alleen een klein streepje en er is uiteraard de spie voor de krukaspoelie van de multieriem. Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand mij kan helpen.

PEUGEOT 406 2.0 16V. MOT.XU10J4R 97KW 10-95 t/m 05-99 is de uitvoering van de auto.

Alvast bedankt voor de hulp.
Profiel bekijken Stuur privébericht
406 V6 break
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 8:15 pm Reageren met citaat
Mark,

Blokkeer niet alleen de nokkenassen maar ook de krukas met pennen. Deze moeten dan op tijd staan aangezien ze maar in 1 stand te blokkeren zijn.
Je kunt een complete handleiding bekijken op
http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.asp?SID=0087212159301557021009
Kies daarna bovenin 'Onderhoudsgegevens' gevolg door het kiezen van jouw auto. Daarna op de link onder 'Riemen' klikken en de handleiding incl. tekeningen en aanhaalmomenten verschijnt.

Succes,
Maurice
Profiel bekijken Stuur privébericht

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Za Nov 22, 2008 12:31 pm