| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Algemene discussie » graag de mening van jullie |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| markie |
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 8:55 am |
|
|
|
|
hallo, ik ben mark. ik ben nu een eigenaar van een schade megane coupe uit 1996. acterschrem zit in elkaar,voorbumper,voorscherm, kapotte band voor. deze auto heeft met de vorige eigenar in de sloot gelegen.
zitten groe 17inch velgen op, vleugel, alles is weggewerkt aan merken, soten enz.
nu kwam er een vaste klant bij ons op de zaak waarvoor wij altijd auto's spuiten naar mij toe en zag die megane coupe wel zitten voor zijn vriendin, maar hij wou hem ook wel ruilen tegen zij peageot.
hij heeft een peageot 306 s16. afgevlakte kop enz en er draaide op de bank 181 pk op de voorwielen. hij is zelf van een race maatschapij en heeft het blok helemaal van de bodem tot aan de top geresiveert. krukas lagers zuigers pakkingen d,riem enz. motertje loopt 100 % en is bloed snel.
nu het volgende ik ben net 18 en ben nog bezig met mijn rijbewijs. nu is mijn vraag is die peageot wel genoeg te vertrouwen om hem als vervoers middel te gebruiken, want er zit tog een aardige 30 pk meer in dan normaal. hij komt uit 1994 en is uitgerust met schuif-kantel dankje,half lederen bekleding,leren pook,leer stuur, elec ramen, eigelijk alles behalve airco. ij heeft net zo veel opties als de megane die ik nu bezit en ik heb er geen werk meer aan.
maar jullie mening graag over deze blokken k heb wel gehoord da e snl bij de bakken en lagers gaan zweten en dat die 16v blokken niet zo goed zijn als de 8v van paegeot. jullie hebben hier denk vaak over gediscuseert dus daarom s dit de vraag van mij.
zijn er dingen waar k op moet letten stel het gaat door met de ruil, minunten van carroserie.
er staat bij die peageot 2 ton op de teller maar hij is wel helemaal gerevisert of zijn er met die kilometer stand nog meer nadelen?
ik hoor het heel erg graag van jullie, alvast bedankt |
|
|
| Terug naar boven |
|
| markie |
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 8:58 am |
|
|
|
|
| ow ja vergete, de peageot heeft nieuwe banden,remblokken en gaat vrijdag als het goed is dor de keuring dus dat is niet de reden van verkoop of zo.. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Stephan |
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 5:54 pm |
|
|
|
|
| Zijn volgens mij wel betrouwbare auto's. Ik ben zelf lid bij de 405 club en heb daar wel is horen zeggen dat het het zelfde blok is als een MI16. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| hanzelman |
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 11:34 am |
|
|
|
| Ik zou t doen,deze verkopen gaat makkelijker bv dan een schade Megane opknappen. Maar als t allemaal netjes gedaan is,heb je er een bijzonder betrouwbaar wagentje aan. |
_________________ Peugeot 306 (1994)
Citroën 2cv (1970)
Citroën AK400 (1973) |
|
| Terug naar boven |
|
| Nodri |
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 3:54 pm |
|
|
|
|
Kennis heeft zo'n 306 gehad en heeft hem weg gedaan bij 3ton!!! omdat de auto te klein werd ivm gezinsuitbreiding.
En idd, deze kun je makkelijker verkopen dan die megane! Wie weet wat daar nog achter wegkomt!
Hebbie ook foto's??
Zijn we gek op nl. |
|
|
| Terug naar boven |
|
|