PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Peugeot 20x  »  Graag jullie mening...
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

Graag jullie mening...

Auteur Bericht
EJS
Geplaatst: Zo Feb 03, 2008 2:37 am Reageren met citaat
Ik zal mij eerst even voorstellen ik ben Eric uit Heerhugowaard en ben sinds kort de eigenaar van een Peugeot 206 1.4 automaat uit 2001. Ik was al een tijdje opzoek naar een andere auto en bij toeval zag ik de Peugeot te koop staan bij garage Dekker in Heerhugowaard. Omdat ik zelf niet heel veel verstand heb van auto's sprak ik af met garage Dekker dat ik de Peugeot wel wou kopen op één voorwaarde, en dat was dat de auto een aankoop keuring zou krijgen bij de Peugeot dealer (Nefkens) schuin aan de overkant (op mijn kosten) en als hij daar goed uit zou komen ik de auto zou kopen. Ik werd een kleine week later gebeld met de mede deling dat garage Dekker de auto APK gekeurd had en de auto 100% goed gekeurd was bij de aankoop keuring uitgevoerd door Nefkens te Heerhugowaard. Die zelfde dag ben ik de auto gaan ophalen bij garage Dekker, en kreeg van hun het aankoop rapport te zien waar inderdaad alles goed op aangevinkt stond en geen gebreken waren geconstateerd. Ik ging er dan ook vanuit dat de auto wel goed zou zijn en heb het aankoop bedrag + de kosten van de aankoop keuring voldaan en de auto mee genomen. Onderweg naar huis kwam ik er achter dat de toerenteller meter niet werkte, en vond dat wel vreemd dus dacht morgen maar is vragen bij de Peugeot dealer hoe dat nou kan, want op het keuring rapport staat dashboardinstrumenten als goed aangevinkt. S'avond ben ik nog wat met de auto gaan rijden en toen hoorde ik een zacht sissend geluid onder het dashboard vandaan komen, en als ik de rem aan raakte was het geluid weer weg. Ik ben toen op internet gaan zoeken en vond toen een berichtje van iemand die dat ook had gehad en daar was de rembekrachtiger stuk. Maar ik dacht nog dat kan bij mij niet het geval zijn want ook die stond op het aankoop rapport als goed aangevinkt. Ik ben dus de volgende morgen naar de Peugeot dealer gegaan en heb daar om opheldering gevraagd aan de chef werkplaats hoe het mogelijk was dat de toerenteller niet werkte en wat het sissende geluid onder het dashboard kon wezen. Hij gaf aan dat hij dat ook niet wist en deed er een beetje lacherig over en gaf aan dat hij niet naast elke monteur kon staan om hun werk te controleren, en dat ik voor garantie maar bij garage Dekker moest zijn. Ik heb hem toen netjes uitgelegd dat ik met garage Dekker was overeen gekomen dat als de auto bij de onafhankelijke Peugeot dealer goed gekeurd zou worden, ik de auto zou kopen (omdat ik had verwacht dat de auto dan ook wel goed zou zijn) en dus verder geen garantie had op de auto (achteraf stom van mij). Van het antwoord wat de chef werkplaats toen gaf werd ik echt even stil, hij zij letterlijk "wij zijn niet onafhankelijk in dit verhaal, wij doen zoveel auto’s voor garage Dekker" wat bij mij overkomt hoe meer auto's wij goedkeuren voor garage Dekker hoe meer werk wij van hun krijgen. Ik heb de chef toen ook gezegd dat ik juist als consument die totaal geen verstand heeft van auto’s mij voor problemen wou behoeden en dus naar de dealer zelf ben gegaan om de auto te laten keuren, en had verwacht dat ik dan een eerlijk en goed onderbouwd rapport zou krijgen van de auto. Ik heb hem toen ook nog gevraagd of hij even met de auto wou gaan rijden voor het sissende geluid, want ik wist nog steeds niet 100% zeker wat dat zou zijn (al had ik toen wel al mijn vermoedens). Dat wou de chef wel (na enig aandringen van mij kant) en hij stapten samen met mij in de auto draaide het contact om en zij binnen enkele secondes al dat is de rembekrachtiger die lek is, daar hoef ik niet met de auto voor te gaan rijden en stapten weer uit. Ik heb hem toen gevraagd hoe het dan mogelijk was dat deze ook op de het rapport van de aankoop keuring als goed staat aangevinkt. Weer kreeg ik het antwoord dat hij geen idee had en haalde zijn schouders op zo van ik kan er ook niks aan doen zoek het maar uit. Ik ben toen maar weg gegaan daar want mijn bloed kookte en ik voelde dat ik mij eigen niet veel langer in bedwang zou kunnen houden. Bij thuis komst heb ik mijn hele verhaal bij Peugeot Nederland gedaan en dus een klacht ingediend, daar kreeg ik te horen dat alle Peugeot dealers op zich staan en zij niet echt veel hier aan kunnen doen, maar het zullen aankaarten bij de regiomanager die verantwoordelijk is voor het betreffende rayon, en deze zal het dan mee nemen in zijn evaluatie gesprek met deze Peugeot Dealer. Maar of ik er ooit nog wat van hoor kon de vrouw aan de telefoon ook niet vertellen.

Ik ben er echt stuk van, dat je als consument ook de officiële dealer niet eens meer kan vertrouwen, maar zou niet weten wat ik er verder nog aan zou kunnen doen. Daarom ben ik wel benieuwd wat andere hiervan vinden en misschien een advies hebben wat ik verder nog zou kunnen doen. Want ik voel mij behoorlijk bedonderd door Peugeot Nefkens in Heerhugowaard, waar ik al mijn vertrouwen aan had gegeven voor een aankoop keuring...
Profiel bekijken Stuur privébericht
joost
Geplaatst: Zo Feb 03, 2008 9:36 pm Reageren met citaat
Een toerenteller is niet verplicht voor de apk, als aangevinkt staan instrumentenpaneel zijn waarschijnlijk alleen de verplichte meters en verlichting gecontroleerd.

Ook de rembekrachtiger hoeft niet 100 % te zijn, zolang de remvertraging goed is, geen remverschil is, geen olielekkage naar buiten toe.

Dus als je enkel een apk keuring hebt laten uitvoeren, zijn dit geen verplichte controle punten. Het is wel erg slordig, want meestal hoor je zoiets als advies wel mee te geven.

Maar ik vermoed dat je de auto toch wel met garantie gekocht hebt, dus ik zou dat zeker even uitzoeken. Maar dat 2 autobedrijven deze problemen niet hebben geconstateerd, of niet hebben doorgegeven vind ik totaal verkeerd.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
EJS
Geplaatst: Zo Feb 03, 2008 11:40 pm Reageren met citaat
Blijkbaar heb je mijn verhaal niet helemaal goed gelezen joost, het betreft geen APK keuring die garage Nefkens voor mij hebben uitgevoerd, het gaat hier om een aankoop keuring.

In dit rapport staat bijvoorbeeld de catogorie remmen en die is onderverdeeld met de volgende punten.

7.01 Hoofdremcilinder - ABS
7.02 Rembekrachtiger
7.03 Remkrachtverdeler
7.04 Wielremcilinder
7.05 Remklauwen
7.06 Handremkabel
7.07 Remleidingen en slangen
7.08 Vloeistofniveaus
7.09 Remschijven + trommels
7.10 Remvoeringen en blokken
7.11 Remkrachtbegrenzer

Al deze dingen staan als goed aangevinkt op het rapport, wat dus niet klopt als later blijkt dat de rembekrachtiger lek is.

zo staan er ook nog de categorie: Motor, Koeling, Transmissie, Aandrijving, Stuurinrichting, Wielophanging, Elektrische installatie, Carrosserie.

En die hebben totaal meer dan 100 specifieke punten die gekeurd zijn (welke dus allemaal als goed staan aangevinkt), heel iets anders dus dan een APK keuring...

Ik blijf dan ook van mening (net als jouw) dat dit gewoon gemeld had moeten worden als je dit allemaal specifiek laat keuren, nu alleen de Peugeot dealer Nefkens nog...
joost
Geplaatst: Ma Feb 04, 2008 8:14 am Reageren met citaat
Ik had het inderdaad verkeerd begrepen. Het waarschijnlijk een leeuwenkeur formulier, waar je het over hebt. Ingevuld met 1 en 2.

Indien de auto ook leeuwenkeur is afgemeld, heb je zowiezo recht op garantie.

Indien de auto niet is leeuwenkeur afgemeld, zul je het door de verkopende partij, via de bovag garantie moeten doen.

Dat een grote dealer als Nefkens deze problemen niet heeft gezien, of gecontroleerd, deugt totaal niet. En dat er op vragen zo lacherig word gedaan, kan totaal niet. Het is niet zoals de dealer hoort te werken.

Ik zou in ieder geval je geld terug vragen voor die keuring die je bij de dealer hebt laten doen, want het is gewoon niet goed gebeurd. En het er zeker niet bij laten zitten, je hebt gewoon volkomen gelijk. Hoewel de keuring natuurlijk slechts een moment opname is, dus toen kan het misschien wel in orde zijn geweest. Maar dan zou het erg toevallig zijn dat er zoveel gebreken in eens naar voren komen.

Ik ben zelf werkzaam bij een dealer, en kan totaal niet begrijpen dat een dealer zo te werk gaat. Nu staat Nefkens mij niet echt bekend als een goede dealer maar toch horen dit soort dingen in orde te zijn.

Dat de Chef zegt dat hij moeilijk iedereen kan controleren is niet helemaal waar. Hij zet tenslotte zijn handtekening onder de werkorder dat hij het er mee eens is. Het minste dat hij kan doen is controle vragen stellen aan de monteur, of hij alle punten heeft gecontroleerd.

Ik zou zeggen, sterkte en het er zeker niet bij laten zitten
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
EJS
Geplaatst: Ma Feb 04, 2008 9:33 am Reageren met citaat
Nee ik laat het er zeker niet bij zitten Joost, ik kreeg al op verschillende forums (bijvoorbeeld die van TROS Radar) het advies om het BOVAG bemiddelingsbureau in Bunnik aan te schijven. Dus dat heb ik inmiddels gedaan, hopelijk kunnen die mij helpen in een oplossing...
EJS
Geplaatst: Di Feb 05, 2008 8:10 pm Reageren met citaat
Ik had ook de klacht door gestuurd naar het hoofdkantoor van Nefkens en kreeg de volgende e-mail retour

<>
Geachte heer,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw mail van 4 februari jl.
Het spijt ons te lezen dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nefkens Noord-Holland, vestiging Heerhugowaard.
Wij hebben uw mail doorgestuurd naar de heer R. Catsman, aftersalesmanager van Nefkens Noord-Holland.
Hij zal binnenkort contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
Diana du Pon
Dir.secr.
<>

Even afwachten dus wat dit gaat brengen...
peugeottechnieker
Geplaatst: Zo Feb 24, 2008 9:37 pm Reageren met citaat
En hoe is het nu afgelopen ? Is Nefkens u nog tegemoet gekomen.

Het zou fijn zijn dat u dat ook nog even post.

Vriendelijke gr

PT nieker
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
EJS
Geplaatst: Wo Feb 27, 2008 10:53 am Reageren met citaat
Hier kun je lezen hoe we af gelopen vrijdag na heel veel gesprekken tot een oplossing zijn gekomen...

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57863
peugeottechnieker
Geplaatst: Wo Feb 27, 2008 9:15 pm Reageren met citaat
Fijn voor u dat het goedgekomen is.

Toch nog even een paar kantekeningen. U koopt een auto bij een universeel auto bedrijf (de leverende partij van de auto) U geeft vervolgens opdracht aan het universeel auto bedrijf om een aankoopkeuring bij de officiele dealer uit te laten voeren en de kosten daarvoor wilt u wel betalen.
Als er dan iets aan de auto stuk is went u zich niet naar de leverende partij maar naar iemand anders. Ik kan dat niet begrijpen. want in mijn optiek moet u bij de leverende partij zijn. Wat was de reden dat u daar helemaal niet meer geweest bent ?

Verder lijkt het wel of u het persoonlijk op de chef werkplaats heeft gemunt. Hij lijkt de dupe te zijn geworden van de afspraken die de leverende partij van uw 206 met deze peugeot dealer gemaakt heeft.

Wat ik wel begrijp is dat een groot concern als Nefkens zich niet zal laten kennen. Ze willen geen negatieve reclame (op het web) dus hebben ze het nu afgekocht. Dat is waarschijnlijk goedkoper dan alle negatieve reclame ............
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
EJS
Geplaatst: Wo Feb 27, 2008 9:50 pm Reageren met citaat
Misschien niet helemaal duidelijk in mijn eerder geposten verhaal, maar ik heb niet aan het universele bedrijf opdracht gegeven om de auto naar de officiële dealer te gaan voor een aankoop keuring, ik ben zelf naar de officiële dealer gegaan om een afspraak te maken, alleen kreeg ik toen te horen dat ik 1,5 week moest wachten, en toen ik dat dus ging vertellen aan het universele bedrijf, hebben zij contact op genomen met de officiële dealer en gemaakt dat ze binnen een paar dagen al terecht konden. Zij hadden toen de keuring kosten ook al betaald aan de officiële dealer, vandaar dat ik die dus aan hun toen heb betaald in plaats van de officiële dealer. Maar ik was dus zelf de opdracht gever in eerste instantie bij de officiële dealer, het andere bedrijf heeft het alleen versnelt. Dus ik vind ook dat ik gewoon bij de officiële dealer verhaal kan halen voor iets waar ik voor heb betaald.

En dat ik niet meer bij de leverende partij ben geweest is omdat ik een koop contract heb waar op staat GEEN garantie, koopt de auto alleen als hij helemaal goed door de verkoop keuring komt bij de officiële dealer. Ik was er dus vanuit gegaan dat de auto wel oke zou zijn als de dealer dat zou melden op zijn rapport... (achteraf dom van mijn kant om daar blindelings vanuit te gaan)

En ik heb verder niks tegen de chef werkplaats, heb later zelfs nog een goed gesprek gehad met hem. Het ging mij er alleen om dat ik vond dat hij verantwoordelijk is voor de monteurs in zijn werkplaats, wat hij later ook gewoon toegaf in een gesprek.

En het was volgens mij niet alleen het negatieve web verhaal wat Nefeks zo ver heeft gekregen om een oplossing te zoeken, ook de BOVAG gaf aan dat ik heel sterk stond in deze kwestie en ook zij hadden contact met Nefkens op genomen heb ik begrepen, dus ik denk dat dit ook wel zijn invloed heeft gehad in de totale zaak.

Maar nogmaals ik ben heel blij dat het nu tot ieders te vrede heid is opgelost, en heb weer alle vertrouwen in het autobedrijf Nefkens. Dus ik ga deze kwestie maar weer snel vergeten en straks volop genieten van de nieuwe auto (met 3 jaar garantie) dus hopelijk geen problemen voorlopig.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Di Dec 02, 2008 7:47 am