PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Peugeot 10x  »  Haperen rond 2200 rpm
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

Haperen rond 2200 rpm

Auteur Bericht
Baldert
Geplaatst: Do Apr 17, 2008 8:22 pm Reageren met citaat
Ik heb een 106 1.4 uit '91 met het volgende "probleem": als er een weersomslag is van bijv koud naar vochtig weer gaat hij haperen rond de 2200 rpm. Bij het optrekken is het erg schokkerig en bij het rijden met hogere snelheid merk je dat hij even inhoudt rond dat toerental. Meestal duurt het dan 1 of 2 dagen en dan rijdt ie weer normaal. Als je de choque (een beetje) uitdoet (ook als de motor al warm is) dan heeft ie hier geen problemen mee.
Ik heb al carbarateur cleaner in de tank gegooid maar hij blijft bij weersomslag/zo om de paar weken dit probleem houden.
Het lijkt wel alsof er vocht in het systeem zit, maar waar/hoe dit eruit kan is mij niet helemaal duidelijk. De bougies zijn heel recentelijk vervangen en de bougie-kabels zijn ook goed.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Of waar ik zou kunnen zoeken?
Bvd.
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger ICQ-nummer
Baldert
Geplaatst: Za Apr 19, 2008 5:13 pm Reageren met citaat
Ok er was dus 1 bougiekabel niet goed. Die was kapot, waardoor die geen goed contact maakte met de verdelerkap. Deze kabel en het puntje van de verdelerkap waren helemaal geoxideerd. Echt heel erg. Het leek wel alsof er zand in de verdelerkap zat. Dus kabel, verdelerkap, en rotor vervangen. Nu rijdt ie als een zonnetje.
Groetjes
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger ICQ-nummer

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Ma Okt 13, 2008 4:41 pm