| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Peugeot 20x » koelvloeistoftank peugeot 205 GR, bouwjaar 1987 |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| knoopie |
Geplaatst: Zo Jul 06, 2008 12:38 pm |
|
|
|
|
hallo,
ik heb sinds kort een peugeot 205 GR uit 1987.
prima auto, rijd geweldig en lekker zuinig maar ik zit met een paar vragen:
ik wil het peil van de koelvloeistof controleren maar ik heb geen flauw idee waar dat zit, waar ik het eventueel moet bij vullen.
verder zit er een ruitenwissser op de achter klep maar waar op het dashboard zit de knop/handel om die ruitenwisser aan het werk te zetten? en heeft er iemand voor mij een trekhaak? of weet iemand waar ik die op welke sloop (graag in de buurt van stadskanaal) kan vinden?
een zeer tevreden peugeot eigenaar
[/img]
[img] [/img] |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Piet Friet |
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 9:25 am |
|
|
|
|
Hej ik heb zelf een 205 automaat. nu ligt hier wel een hele andere motor in maar als ik zo even aan het kijken ben zit hij volgens mij: op de onderste foto helemaal onderaan in die brug.. dus zegmaar net boven je gril. daar zie ik een zwarte dop. volgens mij is dit zo een zelfde dop als ik op mijn reservoir heb. miss zit er een reservoir onder en anders, als het rechtstreeks op de radiator zit moet je hem gewoon tot zijn nok toe vol gooien. je kan dit zien of er daar nergens streepjes met min of max bv op staan.
De ruitenwisser moet je bij mij automaat bedienen met het rechter hendel achter je stuur. daar bedien je door hem naar beneden of omhoog te duwen je gewone ruitewisser mee, en als je hem bij mij draait het laatste puntje zegmaar dan bedien je de ruitenwisser. als je hem in stand 1 zet gaat hij constand aan, en stand 2 doordraaien dan gaat hij sproeien bij mij. het ruitensproeier reservoir van die ruitenwisser zit bij mij rechts in de achterbak. een zwart reservoir en een zwarte dop.
heb je misschien nog een paar foto's van de peugeot zelf zou leuk zijn.
groeten... Kevin |
|
|
| Terug naar boven |
|
|