| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Peugeot 40x » lampjes vervangen 406 1.8 16v 1997 |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| ed |
Geplaatst: Za Jul 05, 2008 11:55 am |
|
|
|
|
hoi,ik wil de lampjes van de klokken vevangen en zijn er een paar stuk maar hoe krijg ik dit los ik zie wel een paar schroeven maar ik ga er vanuit dat er nog zat klemmetjes verstopt zijn.
gr.Ed |
|
|
| Terug naar boven |
|
| RAH |
Geplaatst: Ma Jul 21, 2008 9:09 pm |
|
|
|
|
Om de tellerunit uit de auto op je bureau te krijgen is niet zo moeilijk.
Eerste de drie torx schroeven bovenin de omlijsting verwijderen:
Daarna aan de onderkant van de roosters links en rechts met een hele brede schroevendraaier of plamuurmes de omlijsting naar voren wippen:
Daarna de vier torx verwijderen waarmee de tellerunit vast zit:
Vervolgens met een schroevendraaier de lipjes aan de bovenkant van de tellerunit voorzichtig naar beneden buigen om de unit naar voren te kunnen halen:
Dan de twee stekkers aan de achterkant losmaken en je kan de tellerunit op de keukentafel leggen:
 |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Grayhound |
Geplaatst: Do Aug 14, 2008 7:17 pm |
|
|
|
|
Duidelijk. Dit gaat ook bij mij goedkomen
Maar ik heb ook een lampje van het verwarmingspaneel stuk. Hoe krijg ik die eruit ( standaard paneel, geen climatecontrol )
En de regelaar voor de instrumentenverlichting, met daarnaast de koplampverstelling... Hoort dat verlicht te zijn?? Bij mij is het donker iig...
Als laatste: De verlichting van de asbak en aansteker, als die verlicht horen te zijn. Middenconsole demonteren, of???? |
|
|
| Terug naar boven |
|
| RAH |
Geplaatst: Za Aug 23, 2008 9:14 pm |
|
|
|
|
Grayhound schreef: Maar ik heb ook een lampje van het verwarmingspaneel stuk. Hoe krijg ik die eruit ( standaard paneel, geen climatecontrol )
http://www.peugeot406coupe.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=28
Grayhound schreef:
En de regelaar voor de instrumentenverlichting, met daarnaast de koplampverstelling... Hoort dat verlicht te zijn?? Bij mij is het donker iig...
Weet ik niet zeker. Ik weet wel dat er bij mij iets verlicht is, maar weet niet precies wat. Volgens mij is zowel de hoogteverstelling koplampen als de dimmer voor het dashboard verlicht. De knop om de ESP uit te schakelen is zeker verlicht.
Grayhound schreef:
Als laatste: De verlichting van de asbak en aansteker, als die verlicht horen te zijn. Middenconsole demonteren, of????
De asbak is simpel, het console waar de asbak inzit kun je zo omhoog wippen. Een brede schroevendraaier tussen het console en het leer van de versnellingspook en hij komt zo omhoog. Zonder schroevendraaier gaat het waarschijnlijk ook wel, asbak eruit halen (openstaande klepje iets verder open duwen) en dan via het gat waar de asbak zat het console omhoog tillen. Zodra het console omhoog komt zie je vanzelf het stekkertje naar het lampje.
Voor de aansteker:
http://www.peugeot406coupe.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=176&start=0&st=0&sk=t&sd=a |
|
|
| Terug naar boven |
|
| RAH |
Geplaatst: Ma Aug 25, 2008 12:58 am |
|
|
|
|
| Ik heb er vanavond even op gelet en ... De knop om het dashboard te dimmen zit bij mijn op de klokken unit, dus niet bij de hoogte verstelling van de koplampen. Maar de hoogte verstelling voor de koplampen is bij mij wel verlicht. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Grayhound |
Geplaatst: Ma Aug 25, 2008 3:39 pm |
|
|
|
|
Alles is weer verlicht, op de knoppen voor de hoogteverstelling en dashborddimmer na....
Instrumentenpaneel was een makkie. Verwarmingspaneel wat lastiger, maar is ook goedgekomen.
De asbak is inderdaad een klusje van nix, maar de aansteker daarintegen is weer een ramp!
Al met al een uur of 4 werk geweest, maar het resultaat mag er zijn!
Bedankt voor alle input! |
|
|
| Terug naar boven |
|
|