| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Algemene discussie » lekke waterpomp |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| ome piet |
Geplaatst: Zo Aug 24, 2008 12:55 pm |
|
|
|
|
g'middag allemaal! Ben sinds augustus 2006 trotse eigenaar van een schitterend peu 307 xsi, uit januari 2006!Maar al teveel in de garage gestaan.
al in week 1 defecte thermostaat( werd niet warmer als 70gr ook na een rit van 2 uur) ook is toen gelijk m'n waterpomp vervangen en hij had nog geen 15.000km op de teller! In de wintermaanden kreeg ik problemen met starten, slecht aanslaan bij een koude motor leek soms alsof tie op 3 pitten liep, eenmaal gedraaid geen probleem meer. weer naar de dealer die een diagnos met de computer heeft gedaan maar niks heeft kunnen constateren want hij gaf simpelweg geen foutcode's.
Maar starte nog steeds slecht en weer trug gebracht, waarbij hij bijna weken in de garage heeft gestaan maar niks geen uitkomst. ben er zeker nog 4 keer voor trug geweest maar werd toen voorjaar en minder koud en hij start toen weer vlotjes. half 2007 weer defect thermostaat!
Nu lekt hij weer koelvloeistof en geloof het of niet maar m'n tweede waterpomp wordt nu vervangen met 45.000 op de teller.
Dus je zult begrijpen dat ik nu niet meer weet of ik deze verder super-fijne wagen weg moet doen omdat ik simpelweg geen vertouwen meer in m heb want binnen 50.000 km 2 defecte waterpompen en thermostaten vind ik niet normaal. M'n dealer verhelpt het allemaal wel en vindt dit uiteraard ook allemaal erg vervelen maar kan er verder niks aan doen.
Overigen heeft hij nu doorgaans een bedrijfstmperaruur van ruim 90 gr. wat wel goed is maar m'n oude auto's stonden altijd tegen de 90 en niet erover heen. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Nodri |
Geplaatst: Wo Sep 17, 2008 8:08 pm |
|
|
|
|
Geeft niks, ik ken een 307 die standaard 100 graden aangeeft. De meter is een indicatie he, geen precieze aanwijzing. En voor een koelsysteem onder druk maakt 90-95 of 100 graden niet zo heel veel uit.
Laat bij de dealer eens controleren of de waterpomp wel goed uigelijnd staat, daar kan deze wel snel stuk van gaan! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| ome piet |
Geplaatst: Zo Okt 12, 2008 8:59 pm |
|
|
|
|
| Bedankt voor de tip jo. De dealer heeft inmiddels de defecte waterpomp vervangen voor een gemodificeerde cq betere versie voor dit type motor, en hoop dat het hierbij blijft;ieder geval ga ik zeker even langs de dealer en leg jouw tip voor. gr |
|
|
| Terug naar boven |
|
|