| |
| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Onderhoud en reparaties » lekkende 106 XND uit '94 |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| jeroenvandemortel |
Geplaatst: Ma Apr 23, 2007 6:26 pm |
|
|
|
|
Wie kan me helpen, mijn vriendin heeft een 106 XND uit '94 en deze lekt, ik denk diesel, het olie en koelvloeistofpeil blijft namelijk stabiel en als ik kijk op het motorblok dan zie ik dat dat nat is, op de plek waar bij een benzine auto de bougie zit zeg maar. het lijkt er op dat bij 1 van de invoeren van de cilinders lekkage optreedt...
Iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit zelf op te lossen is?
Alvast bedankt,
Jeroen
j_v_d__mortel@hotmail.com |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Wo Aug 29, 2007 6:30 pm |
|
|
|
|
Als het echt diesel is dat hij daar lekt, is het af te raden het zelf proberen op te lossen. De diesel word onder hoge druk ingespoten, en het is af te raden, zelf daaraan te gaan knutselen. Maar juist omdat diesel onder zo'n hoge druk word ingespoten, twijfel ik eraan of het wel diesel is. Want als er diesel uit kan, verliest hij zijn druk, en zal de motor zeer slecht lopen.
Ik vermoed dat het toch gewoon olie is, dat langs het kleppendeksel loopt. Je hoeft het niet perse aan je olie peil te merken, omdat je geen grote hoeveelheden verliest.
Ik zou gewoon even langs de garage gaan, en laten controleren. |
|
|
| Terug naar boven |
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Do Nov 20, 2008 3:07 pm
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|