PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Peugeot 20x  »  Motor valt uit 207SW
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

Motor valt uit 207SW

Auteur Bericht
Arie
Geplaatst: Ma Jan 07, 2008 9:17 pm Reageren met citaat
Sad Half november 2007 mijn nieuwe 207 SW XS Premiere 1.6 Vti 16V (benzine, handgeschakeld) mogen ophalen. Ik was er erg gelukkig mee, totdat vlak voor de Kerst met 1600 km op de teller tijdens het afremmen en terugschakelen voor een file op de snelweg de motor ineens uitviel zonder enige waarschuwing. Gelukkig kon ik herstarten, maar iedere keer bij terugschakelen of langzamer rijden viel de motor weer stil. Met een keer of 15 herstarten op 2 km toch mijn werk bereikt. Auto is afgesleept en uitgelezen, maar er is niets gevonden. De bougies zijn toen vervangen.
Tijdens de Kerstvakantie deed hij het weer goed, tot vanavond hetzelfde probleem zich weer voordeed. Met dezelfde herstart-procedure toch nog mijn huis weten te bereiken. Komt de monteur met afsleepwagen, is er geen vuiltje meer aan de lucht, en wordt de auto dus ook niet meegenomen naar de garage! Het is nu dus afwachten tot het weer gebeurt. Heel fijn als je net 22k hebt neergelegd om een betrouwbare auto te kunnen rijden. Is iemand bekend met dit probleem?
Profiel bekijken Stuur privébericht
joost
Geplaatst: Ma Jan 07, 2008 10:14 pm Reageren met citaat
Je hebt de benzine motor die is ontwikkeld in samenwerking met peugeot, de bougies daarvan worden erg snel zwart. Ik zou ze even laten controleren voor de zekerheid, veel voorkomend probleem. En anders storing uit laten lezen bij de dealer, hij zit ten slotte nog in de garantie.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Arie
Geplaatst: Ma Jan 07, 2008 11:27 pm Reageren met citaat
Bedankt voor je reactie Joost, maar de nieuwe bougies zitten er net 2,5 week in en uitlezen is ook gebeurd, zonder dat daar iets uit kwam.
joost
Geplaatst: Di Jan 08, 2008 5:29 pm Reageren met citaat
is het meerdere keren gebeurd, of komt het steeds terug?
Arie
Geplaatst: Di Jan 08, 2008 10:16 pm Reageren met citaat
Ik heb de auto net, vanaf eind november. Tot nu toe is het twee keer gebeurd in die 5/6 weken.
joost
Geplaatst: Di Jan 08, 2008 10:46 pm Reageren met citaat
Storingen zijn neem ik aan uitgelezen bij een dealer, en geen storingen gevonden.

Er is neem ik aan ook geen verkeerde brandstof getankt.

Dan word het vrij lastig te zeggen, maar ik zou terug gaan naar de dealer, want hij zit ten slotte nog in de garantie. Ze zullen moeten gaan zoeken
Arie
Geplaatst: Wo Jan 09, 2008 12:58 am Reageren met citaat
Dat blijf ik proberen, maar de dealer verwijst meteen naar Peugeot Assistance, en die doen niets als er niet ter plekke iets aan de auto te constateren is. Het enige wat ik kan doen is afwachten tot het weer gebeurt en dan maar hopen dat de monteur het daarna ook kan constateren....Ik kan je verzekeren dat dat niet erg relaxt rijdt.
joost
Geplaatst: Wo Jan 09, 2008 9:04 am Reageren met citaat
Het enige dat ik nog kan doen, is kijken of er een probleem bekend is bij peugeot, maar daarvoor heb ik wel de laatste 8 cijfers van het chassisnummer nodig.
Arie
Geplaatst: Vr Jan 11, 2008 12:25 am Reageren met citaat
Dat is heel vriendelijk aangeboden (werk jij bij Peugeot of zo?), maar hoeft denk ik nog niet. Ik ben gebeld door de dealer die volgende week mijn auto volledig gaat doorlichten. Hopelijk kan het dan opgelost worden, anders kom ik er graag nog een keer op terug. Smile

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Di Dec 02, 2008 3:38 pm