| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Algemene discussie » onbekend waarschuwingslampje 309 |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| daan |
Geplaatst: Ma Sep 15, 2008 10:31 pm |
|
|
|
|
Ik heb rechts boven de toerenteller een rood waarschuwingslampje zitten dat de laatste tijd vaak aan gaat. De afbeelding lijkt wel een motorblok met een ster erin. Kan iemand mij vertellen wat dit betekend? Het gaat hier om een Peugeot 309 uit '90.
Hopelijk kan iemand mj helpen! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Bassie1984 |
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 6:01 pm |
|
|
|
Hai,
Dat lampje is voor de motor controle. Is inderdaad een motorblok met een fan erin. Bij mij is ie wel Oranje/geel.
Hoort alleen aan te zijn als je het contact 2 keer omdraait, en als je em net gestart hebt een aantal tellen.
Stottert/schokt de auto tijdens het rijden? En gaat het lampje voornamelijk bij hobbelige wegen of bij drempels branden?
Groeten Sebastiaan |
|
|
| Terug naar boven |
|
| daan |
Geplaatst: Ma Sep 22, 2008 10:40 am |
|
|
|
|
Hey Sebastiaan,
Bedankt voor je reactie!
Helaas gaat het lampje iets vaker branden en niet alleen net na het starten. Ook als ik op de snelweg rij en al een half uur onderweg ben, gaat het lampje af en toe aan.....
de auto zelf rijdt nog steeds erg goed zonder stotteren/schokken.
Waar denk je dat het aan zou kunen liggen?
Greetz Daan |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Bassie1984 |
Geplaatst: Ma Sep 22, 2008 9:22 pm |
|
|
|
Hai,
Bij mij ging ie vooral branden bij hobbelige wegen of drempels, na een tijdje ging ie wel weer uit. Motor had ook wel tikkende kleppen, en niet zo zuinig ook . Weet niet echt precies meer waar het aan lag, kwamen op gegeven moment zoveel andere problemen bij dat ik em weg gedaan heb. Maar had volgens mij wel met die kleppen te maken.
Loopt bij jou de motor nog wel redelijk stil?
Ik zal sowieso nog ff voor je na gaan vragen.
Groeten Sebastiaan |
|
|
| Terug naar boven |
|
|