| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Peugeot 10x » Peugeot 106 ('92) voor de APK, waar nu op te letten? |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| frnk |
Geplaatst: Za Dec 08, 2007 8:01 pm |
|
|
|
|
Ik heb mijn peugeot 106 naar de keuring gebracht maar de bestelde vraagbaak is nog niet binnen! Maandag ga ik ermee bezig maar ik wil wel weten wat ik doe.
Beide stuurkogels (axiaal) en de aandrijfhoes linksvoor wielzijde moeten vervangen worden. Onderdelen heb ik al gekocht.
Nu hoop ik dat er iemand is met een vraagbaak van de peugeot 106 91-96 (mijn model komt dus uit 92) die mij kan helpen. Waar moet ik op letten en welke krachtpunten (weet niet precies hoe het heet, aantal newton moet ik weten geloof ik?) moet ik gebruiken?
Met voorbaat dank |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Za Dec 08, 2007 10:31 pm |
|
|
|
|
Aantrekkoppels:
Aandrijfasmoer : 24,5 daN.m .
Moer aandrijfaslager : 1 daN.m .
stuurkogel, gewoon vast draaien.
Maar een ashoes vervangen zonder speciaal gereedschap Suc6 |
|
|
| Terug naar boven |
|
| frnk |
Geplaatst: Ma Dec 10, 2007 6:55 pm |
|
|
|
|
Stuurkogels zijn vervangen, nu de ashoes nog.
Welk speciaal gereedschap zal ik hiervoor nodig hebben? Ik wil in principe alles zelf doen om kosten te besparen bij een garage dus als ik gereedschap hiervoor aan kan schaffen dan zal ik dat overwegen. En dit gereedschap, is dat universeel en ook bruikbaar voor andere auto's?
Daarnaast zitten de bouten bij de wielen erg raar vast; er is een stuk ingevreesd en de buitenkant is er bruut met groot gereedschap ingeslagen ipv dat er een pinnetje zit. Is dit bekend en hoe moet ik dit los krijgen?
Mvg |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 5:38 pm |
|
|
|
|
met bouten en op geslagen enzo, bedoel je niet de grote moer die op de as geschroefd zit. Dit is normaal, dit voorkomt dat de moer los trilt, door de moer met de lucht tol los te draaien, gaat de moer wel gewoon los. Je moet eigenlijk wel de moer vervangen, en opnieuw borgen bij monteren, met hamer en een doorslagje.
Voor het vervangen van de aandrijfashoes, zal k wel gebruiksaanwijzing sturen als ik je mail adres heb. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| frnk |
Geplaatst: Wo Jan 30, 2008 7:11 pm |
|
|
|
|
| Hoe de bouten bevestigd waren, was niet normaal, ik had er even iemand naar laten kijken. Met veel krachten hebben we de bouten er af kunnen halen en hebben we er nieuwe op gezet omdat de oude helemaal kapot waren. Ashoes heb ik uiteindelijk bij de garage laten doen omdat mij van alle kanten afgeraden werd het zelf te doen. De kosten vielen nog mee. En autootje is door de APK iig! |
|
|
| Terug naar boven |
|
|