PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Peugeot 20x  »  Probeert de garage me te matsen?
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

Probeert de garage me te matsen?

Auteur Bericht
erwin1111
Geplaatst: Ma Feb 05, 2007 8:59 am Reageren met citaat
Hoi,

ik begin mn grootste twijfels te krijgen over mn officiele Peugeot garage (Ik heb een Peugeot 206 2.0 HDi). Ik vond in het verleden al dat ze duur zijn. Maar deze keer:

- De auto trok ineens niet meer op. Blijkt luchtmassameter stuk te zijn: 270 euro
- Ook heb ik een probleem een pinker, die het 3x doet en dan uitvalt. Nu zeggen ze dat ze een hele blok moeten vervangen waar ook de ruitenwissers enzo mee worden aangestuurd (sorry, geloof ik niet). Ook weer iets van 270 euro.
- Zeggen ze ook nog vlug even dat 2 banden kaal aan het worden zijn en dat die wel willen vervangen voor 410 euro!

Ik heb mijn grootste twijfels hierbij, maar ik ben ook niet zo een kenner. Word ik in de maling genomen of niet?
Profiel bekijken Stuur privébericht
Minipeugeot
Geplaatst: Ma Feb 05, 2007 7:46 pm Reageren met citaat
Moderator Geregistreerd op: 09 Nov 2006 Berichten: 55 Woonplaats: Amersfoort
Over de banden kan ik niet oordelen vanaf hier, maar wat je richtingaanwijzer betreft hebben ze, helaas voor jouw, wel gelijk. Het is een blok wat achter je stuur zit waar dus de richtingaanwijzer schakelaar in zit, je ruitenwisserschakelaar, heb je cruise control, dan zit ook je cruise control schakelaar hierop aangesloten en je afstand bediening van de radio, je radiohandel kan hierop aangesloten zitten. En ja, ze gaan wel eens (regelmatig) stuk bij de 206 en 307.

gr. Marcel

www.petitcars.nl

Peugeot 406 Coupe 2.0 16V Pack 2001
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Bor
Geplaatst: Do Jul 24, 2008 5:59 pm Reageren met citaat
matsen=een gunst verlenen

Geplaatst: Ma Aug 25, 2008 10:30 pm Reageren met citaat
Geregistreerd op: 15 Aug 2008 Berichten: 1 Woonplaats: zoersel belgie
erwin1111 schreef:
Hoi,

ik begin mn grootste twijfels te krijgen over mn officiele Peugeot garage (Ik heb een Peugeot 206 2.0 HDi). Ik vond in het verleden al dat ze duur zijn. Maar deze keer:

- De auto trok ineens niet meer op. Blijkt luchtmassameter stuk te zijn: 270 euro
- Ook heb ik een probleem een pinker, die het 3x doet en dan uitvalt. Nu zeggen ze dat ze een hele blok moeten vervangen waar ook de ruitenwissers enzo mee worden aangestuurd (sorry, geloof ik niet). Ook weer iets van 270 euro.
- Zeggen ze ook nog vlug even dat 2 banden kaal aan het worden zijn en dat die wel willen vervangen voor 410 euro!

Ik heb mijn grootste twijfels hierbij, maar ik ben ook niet zo een kenner.
Word ik in de maling genomen of niet?

Beste,

die pinker ging bij mij ook stuk (bij mijn vroegere peugeots nooit gehad)
en dat stuk betaalde ik ook 310 euro om het te vervangen (werk inbegrepen) .. en het is inderdaad de ganse blok.... niks aan te doen...

bij mijn 206 werd 2 weken geleden de riem vervangen,,, en nadien trok hij ook niet meer.. het ging steeds slechter.... het was een vriend die dat voor mij verving... k betaalde 400 euro voor die riem en een groot onderhoud..
ik denk dat die kameraad mij ook opgelicht heeft want in een gewone garage zou ik niets meer betaald hebben... kwam daar dan bij da hij niet wou nazien waarom hij niet meer trok.... volgens mij riem fout gezet...
na een week ambras heeft hij hem toch nagekeken en nu heeft hij mijn kathelysator eruit gehaald want die was stuk en dat zou de oorzaak geweest zijn... een nieuwe zou mij 600 euro kosten.... hij heeft mjn auto nu terug gegeven zonder kathalysaor erin te zetten,... vertrouw hem nu ook niet meer die kameraad... niet gemakkelijk een betrouwbare (niet te dure) garagist vinden.....
da pinkeronderdeel was bij mij ook al een tijdje stuk maar ben er mee blijven rijden tot hij helemaal vastliep.... dat komt er uiteindelijk toch van,,,
succes met je onderhoud verder... hoeveel nieuwe banden kosten weet ik niet... maar die vind je wel makkelijk en in vrij goede conditie op het internet voor veel minder geld.... je moet er misschien wel wat naar zoeken maar dan kan je makkelijk voor 100 tot 200 euro gesteld zijn
groetjes
DIana
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Ma Sep 08, 2008 4:50 pm