| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Peugeot 40x » PU1633A / PU2184A / PU2473A (B) |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| dalexie |
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 1:08 pm |
|
|
|
|
Hallo allemaal,
Op dit moment rij ik een 406 break uit 2003, hiervoor een 406 familiale uit 2000. In mijn vorige auto zat, niet af fabriek, een radio / cd speler, met cd wissleaar ingebouwd.
De 406 die ik nu rij heeft af fabriek de clarion met cassettedeck (PU1633A?), wisselaar en navigatie. Echter de laatste keer dat ik een cassettebandje in handen heb gehad is alweer lang geleden.
Nu wil ik graag de Clarion met cassettedeck verwisselen met een Clarion met CD speler (PU2184A / PU2473A (B)). Maar wel zo dat de stuurbediening, wisselaar en navigatie blijven werken zoals ze nu doen.
Op Ebay worden deze spelers, PU2184A of PU2473A (B), wel aangeboden, maar ik zou niet weten welk van de 2 ik zou moeten hebben, en of dit allemaal wel compatible is met stuurbediening, wissleaar en navigatie.....
Zelf heb ik al aardig lopen zoeken en ik weet dat ik de radio geprogrammeerd moet krijgen met mijn V(ehicle)I(dentification)N(umber) code, maar daar houd het dan ook mee op.....
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Bij voor baat dank! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Nodri |
Geplaatst: Zo Jul 20, 2008 3:23 pm |
|
|
|
|
Vraag het even aan een peugeot dealer, ik heb hetzelfde probleem. Ik wil ook een cd speler radio, nadeel van mij is dat ik zo'n aluminium kleurig frontje heb en heel veel van die aangeboden radio's zwart zijn.
Je zal toch naar de dealer moeten om de radio aan te melden aan de BC. Hij doet echt helemaal niks! |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Nico den Haak |
Geplaatst: Do Jul 24, 2008 10:34 am |
|
|
|
|
Hoi,
En er is nog iets om rekening mee te houden. Er zijn radio's met en zonder ingebouwde eindversterker. Je hebt bij 406en in pack uitvoering namelijk een losse JBL eindversterker erin zitten. De gebruikte radiounit in het dashboard heeft dan zelf géén eindtrap. De PU1646 radio cassette in mijn eigen coupé heeft namelijk ook geen eindversterker, maar maakt gebruik van de losse JBL eindtrap achterin. De Clarion units zijn gebruikt vanaf de eerste restyl D9 406en, mei 1999.
Bij aankoop op Ebay dus altijd vragen uit welke auto de unit komt, en of er wel of géén losse JBL eindversterker op aangesloten was. De pack uitvoeringen van de 406 coupé kan je bijvoorbeeld eenvoudig herkennen aan de electrisch verstelbare stoelen, en de automatisch dimmende binnenspiegel. Weet echter niet precies hoe het zit bij een break, kan me echter voorstellen dat het niet wezenlijk verschilt.
Is eenmaal de juiste radio gevonden, kan met de diagtool (Diag 2000 of PPS), de bijbehorende VIN code van de eigen wagen opnieuw in de "nieuwe" radio ingevoerd worden. Werkzaamheden die goed te doen zijn.
Groet,
Nico den Haak. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| dalexie |
Geplaatst: Vr Aug 01, 2008 3:22 pm |
|
|
|
|
Merci voor de response!
Heb inmiddels contact opgenomen met de dealer en die heeft aangegeven dat het waarschijnlijk veel eenvoudiger is om een AUX aansluiting te plaatsen tussen de radio en de cd-wisselaar. Dit aangezien zij zelf ook slechte ervaringen hebben met het overzetten van af fabriek radio's.
Met die AUX aansluiting (IceLink / PIE X3 BRAIN UNIT) kan ik alles nog gebruiken, wat ik nu heb, maar krijg ik daarbij nog extra AUX aansluiting(en). Hang ik daar een mp3 spelertje aan vast, en dan ben ik helemaal happy.
Zal het eind resultaat wel op de foto zetten.
Groet,
Alexander |
|
|
| Terug naar boven |
|
| RAH |
Geplaatst: Za Aug 23, 2008 9:45 pm |
|
|
|
|