PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Peugeot 40x  »  remblokjes vervangen achter
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

remblokjes vervangen achter

Auteur Bericht
Marinus
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 9:23 pm Reageren met citaat
Op de schijfremmen achter (406 break) zijn de remblokjes versleten. Om te leren heb ik deze reeds uitgenomen en weer teruggeplaatst. De remklauw hoefde hierbij niet los; tot zover begrijp ik de techniek (met name de borging).
Als ik nieuwe (dikkere) blokken erin zet moet ik uiteraard rekening houden met het remvloeistofnivo (overstromen) en de remcylinder goed terugduwen (waarmee?) . Zijn er verder nog zaken die aandacht of een speciale handeling vergen? (bv mbt handrem, kopervet, imbus7???, etc)

Geplaatst: Vr Okt 03, 2008 1:15 pm Reageren met citaat
Om de remcilinder terug te duwen gebruik ik altijd een lijmtang. Met de oude blokken er nog in zet ik de lijmtang op het remblok en draai deze aan. Door de tang steeds wat verder aan te draaien trek je de remklauw richting de remschijf waardoor automatisch ook de remcilinder wordt teruggeduwd.

Verder heb je enkel een beetje kopervet nodig om de blokken in te vetten op de punten waar deze de klauw raakt. Zelf spuit ik ook de klauw altijd goed schoon met remmen reiniger zodra de oude blokken uit de klauw zijn. En bij het monteren van de nieuwe blokken uiteraard zorgen dat de remvoering van de blokken aan de kant van de schijf zit, en niet de achterkant van het blok. Klinkt heel stom, maar je zou echt de eerste doe het zelver niet zijn die de blokken verkeerd monteert en meteen ijzer op ijzer heeft en daardoor dus opnieuw de blokken kan vervangen maar nu samen met de schijven.

Als je toch bezig bent en het wiel is er af zou je de handrem meteen kunnen stellen. Als je echter geen klachten hebt over de handrem is het niet nodig. Stellen van de handrem gebeurd door het kleine ronde gaatje in de trommel waar een rubbertje in zit.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marinus
Geplaatst: Do Okt 09, 2008 4:25 pm Reageren met citaat
Bedankt voor de tips. Inmiddels is e.e.a. vervangen. De lijmtang deed zijn werk prima. Geen complicaties; geen verrassingen. Een tip van de buurman was nog om het wiel tijdens het werk onder de achterras te leggen. Het past precies en mocht de auto van de krik lopen dan steunt die nog op het wiel. Kosten van de 4 imitatieblokjes €26. (origineel €37).

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Di Dec 02, 2008 5:37 am