PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Peugeot 10x  »  slaat af als je weg wilt rijden
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

slaat af als je weg wilt rijden

Auteur Bericht
milou
Geplaatst: Wo Okt 24, 2007 4:48 pm Reageren met citaat
hallo beste mensen

Ik heb een probleem met mijn autotje Crying or Very sad
Ik heb een maand gelden een paugeot 106 gekocht nu blijkt dat er een probleem is:
Als ik me auto start en weg wil rijden dan slaat hij af als ik hem dan vervolgens weer start rijdt hij gewoon verder maar wel met een beetje tegen gesputter . Ook heb ik het probleem dat de auto soms stottert en dat hij inhoudt als ik gas geeft .Verder brand het motor lampje in mijn dashbord deze gaat na ongeveer 10 tot 15 sec wel weer uit

Ik heb zelf totaal geen verstand van auto's en hoop hier meer informatie te krijgen over wat ik moet doen om hem te laten maken.

Wel is er al gekeken naar de filters en deze zijn allemaal schoongemaakt ook is er naar de verdeler kap gekeken en daar was ook niks mee aan de hand de 3 bogies waren ook in orde

groeten milou
Profiel bekijken Stuur privébericht
gekke_frankie
Geplaatst: Wo Okt 24, 2007 5:04 pm Reageren met citaat
Moderator Geregistreerd op: 30 Okt 2006 Berichten: 111 Woonplaats: leusden
Zo eerst het verhaal eens leesbaar gemaakt en daarna verplaatst naar de juiste afdeling.

Geplaatst: Do Okt 25, 2007 9:11 pm Reageren met citaat
Het lijkt op een defecte potentiometer gasklephuis, of inlaatdruk sensor. Mengselregeling in ieder geval. Maar valt vanaf afstand moeilijk te beoordelen.

Ik zou even uit laten lezen, ook al is dat in dit geval niet zo uitgebreid als bij nieuwe auto's. Je werkt nog met storingscodes, die codes staan voor bepaalde storing. Maar kan je net dat beetje informatie geven dat je nodig hebt.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
milou
Geplaatst: Vr Nov 02, 2007 3:52 pm Reageren met citaat
oke bedankt voor de informatie Exclamation Exclamation Exclamation
ik ben na de garaga geweest om hem te laten uitlezen deze zij dat dit in eerste instantie nog niet hoefde en dat ik beter eerst kon kijken naar de injector en deze even schoonmaken
nu is het even aanzien of dit het geval was het zou me in ieder geval een hoop geld scheelen Smile Exclamation Exclamation
Pg106
Geplaatst: Di Nov 13, 2007 10:57 am Reageren met citaat
Ik heb een peugeot 106 accent 1.5 Diesel uit 1995 en heb ook het probleem, dat als ik met een koude motor wegrijd, de auto hevig begint te stotteren en afslaat als ik hem stationair wil laten rijden. Het komt vanwege de brandstofaanvoer, maar mijn aanvoerpomp lijkt het niet aan te liggen.
Gisteren heeft de ANWB mijn brandstoffilter ontkoppeld en toen had ik geen probleem.

Nu hebben ze het filter gefixt in de garage en had ik vanmorgen weer hetzelfde probleem bij een koude motor.

Zitten er nog sensoren in of bij het filterhuis, of moet er dan nu nog een lekje over het hoofd zijn gezien in de garage?
joost
Geplaatst: Di Nov 13, 2007 5:38 pm Reageren met citaat
filter is gewoon een los grijs filter zonder sensors.

Waarschijnlijk is de brandstof opbrengst te weinig, dus of de pomp levert onvoldoende druk, of er zit ergens een knik of een lek in een leiding
Pg106
Geplaatst: Di Nov 13, 2007 8:23 pm Reageren met citaat
Ze hebben nog een O-ringetje vervangen.
Als ik met de handpomp nog pompte, zag ik brandstof lekken.
joost
Geplaatst: Di Nov 13, 2007 10:21 pm Reageren met citaat
brandstof lekkage langs het pompje zelf?
Pg106
Geplaatst: Wo Nov 14, 2007 10:19 pm Reageren met citaat
nu start hij weer en rijdt hij weer zonder schokken weg. En ik moest nog wel krabben vanochtend, dus dat was gelijk de vuurdoop Wink
Discovery
Geplaatst: Vr Feb 01, 2008 1:27 pm Reageren met citaat
Waarschijnlijk teperatuur voeler in het injectiehuis vuil die de verhouding brandstof & lucht meet. Dit zou je symptomen kunnen verklaren zoals ik dat zo lees.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger ICQ-nummer

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Za Nov 22, 2008 5:21 pm