| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Peugeot 20x » tips bij aankopen 205 1.4xs |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| frank14stc |
Geplaatst: Wo Jul 16, 2008 10:38 pm |
|
|
|
|
goeiendag
ik wil een 205 1.4xs kopen nou heb ik al een proefrit gemaakt ziet er allemaal tip top uit maar als je aan het rijden bent en je laat het gas los dan bonkt er iets onder de auto die meneer zegt dat het de uitlaat is die tegen het frame aan botst maar ik wil het toch uitsluiten.
weten jullie mischien meer hier vanaf en hebben jullie mischien ook tips waar ik nog meer op moet letten
de auto heeft bijna 2 ton op de teller pas de distributtie riem en remmen vervangen verder alles in orde
groetjes frank |
|
|
| Terug naar boven |
|
| xs-rules |
Geplaatst: Do Jul 17, 2008 9:19 am |
|
|
|
| Let vooral op roest onder de motorkap en dan met name achter de koplampen en op de wielkasten. Als het motortje loopt is er dan eventueel blauwe rook te zien uit de uitlaat, dit kan namelijk betekenen dat de klepseals versleten zijn. |
_________________ Altijd leuk met zo'n klein giftig skeltertje een Audi TT los rijden op een klaverblad. |
|
| Terug naar boven |
|
| frank14stc |
Geplaatst: Do Jul 17, 2008 8:56 pm |
|
|
|
|
| oke ik had het al een beetje bekeken er zit heel weinig roest in en rond de auto!! eigenlijk is ie in een hele goeie staat. Morgen ga ik nog een proefrit maken met een collega, om ook te kijken of het nou echt de uitlaat is die tegen het frame aan botst |
|
|
| Terug naar boven |
|
| xs-rules |
Geplaatst: Do Jul 17, 2008 9:03 pm |
|
|
|
| Dat kan je dan ook nog controleren door de uitlaat wat heen en weer te schudden via de einddemper. |
_________________ Altijd leuk met zo'n klein giftig skeltertje een Audi TT los rijden op een klaverblad. |
|
| Terug naar boven |
|
|