PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Peugeot 20x  »  tja, een peug 206 diesel, en nu?
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

tja, een peug 206 diesel, en nu?

Auteur Bericht
daandus
Geplaatst: Ma Feb 25, 2008 9:38 pm Reageren met citaat
Hallo allen,

Als verstokt citrofiel ben ik het sleutelen aan mijn BX-en toch beu geworden en heb ik gekozen voor een zwarte 2000-er 206 1.9d. met 182.000 op t klokkie. (vandaag aangeschaft)
Aangezien ik er toch zelf aan zal blijven sleutelen (maar hopelijk minder vaak;-)) een aantal vragen:

-Wat zijn de aandachtspuntjes van de 206 (-diesel)? 't Blok lijkt me onverwoestbaar, want die lag feitelijk ook al in m'n bx...al is 't flink aangepast..... Maar verder?
-Koud in z'n tweede bij lage toeren "hikt" 't blok een beetje, dat herken ik van de xantia van m'n ouders, ook een diesel. Dat ding bleef vrolijk hikken totdat íe bij 408.000km naar de sloop ging, maar waar komt dat eigenlijk door?
-Er zit een enorm breed en groot schuifdak "over"de auto Very Happy , bij hogere snelheden (lees 110+) hoorde ik soms opeens een fluittoon.... komt dat daar vanaf? en dan opeens is die toon ook weer weg.......
-Bij lage toeren (tot 1500 rpm) klinkt het alsof er een gaatje voor in de uitlaat zit; daarna is het echt opeens weg. Wat kan dit zijn, 'k hoop geen kat?
-Deze motor heeft zo'n uitlaatgasretourleiding geloof ik, zit daar een schakelklep in en zo ja, gaat die ook dichtzitten zoals bij andere merken?
-Ik heb die peugeot-codecard er niet bij, van de code van de sleutels. Am I now fu&^%d?
-De dashboardverlichting van 't middenconsole doet 't niet, bij de verwarmingsknoppen.... Hoe trek ik dat console eruit om de lampjes te vervangen?
-....... Tja, dat was het wel even Razz Wel erg veel vragen geworden, maar denk maar zo: 't is een investering! Je moet eens weten wat ik "feedback" in de toekomst!

groeten,
Daan.
Profiel bekijken Stuur privébericht
aoarie000
Geplaatst: Vr Feb 29, 2008 3:42 pm Reageren met citaat
Hey Daan ik heb een paar weken terug ook een 206 1.9D gekocht en ik herken de signalen van het (vreemd) fluitende geluid alleen ik heb geen schuifdak Smile heb wel een achterspoiler heb jij er miss ook een achterspoilertje opzitten?? ga er nog wel ff voor naar de garage

Cool mvg. Arie[/img]
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
daandus
Geplaatst: Di Mrt 11, 2008 12:35 pm Reageren met citaat
Nee, geen achterspoiler.

Het ligt bij mij zeker aan die spoiler voor het dakje, die staat gewoon te hoog. Weet iemand hoe ik dit af kan stellen, want ik kan niets vinden.

gr,
Daan
Profiel bekijken Stuur privébericht

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Za Nov 22, 2008 5:07 pm