| PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex » Peugeot 10x » Uitbouwen radio |
|
Pagina 1 van 1 |
|
| Auteur |
Bericht |
| Theo |
Geplaatst: Za Nov 03, 2007 9:23 pm |
|
|
|
|
Hallo,
In onze 106 uit 1995 wil ik 12V aftappen van de radio aansluiting voor een navigatiesysteem. Het lukt me echter niet om de (origineel Peugeot) radio uit te bouwen. Er zitten geen gaatjes in, ik vermoed dat je langs de zijkanten iets moet doen, maar wat? Weet iemand hoe en wat?
groeten, Theo. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Za Nov 03, 2007 10:29 pm |
|
|
|
|
orginele of achteraf ingebouwde radio?
Het kan zijn dat je een achteraf ingebouwde radio hebt, die kun je loshalen, door het sierlijstje rond de radio weg te halen, en plate pennen die bij die radio horen aan de zijkant door gleuven te steken
Ook is er een type orginele radio, die een moeilijk uit te leggen methode heeft om los te halen.
Langs boven met een voelermaatje, van boven naar beneden bewegen. Maar das echt een gevoels kwestie. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Theo |
Geplaatst: Zo Nov 04, 2007 11:24 am |
|
|
|
|
Hallo Joost,
't is een originele (af-fabriek) radio. Ik zal dus de gevoelige methode moeten toepassen Ik neem aan dat je eerst aan een kant de boel moet ontgrendelen (voelermaatje laten zitten?) en dan de andere kant, daar ook een voelermaatje laten zitten en dan de boel naar voren schuiven? |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Zo Nov 04, 2007 12:06 pm |
|
|
|
|
staat er misschien een merk op?
Want ik dacht dat er bij 106 standaard een clarion k1 inzat, en daar zitten gewoon twee kleine gaten in. |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Theo |
Geplaatst: Ma Nov 05, 2007 2:53 pm |
|
|
|
|
| Het merk is... Peugeot en er ziten zeker géén gaatjes in de frontplaat. Ik heb al geprobeerd met veel gevoel en met enkele kunststof strips (van een oude creditcard geknipt) beweging in de zaak te krijgen maar totnogtoe onverrichterzake. Wie-o-wie weet raad? |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Ma Nov 05, 2007 10:14 pm |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
| Theo |
Geplaatst: Ma Nov 05, 2007 11:46 pm |
|
|
|
|
Hmmmm, ik zal eens kijken of ik dat zelf kan fabrieken... anders toch maar even langs de dealer. Waarom maken ze dat toch zo ingewikkeld  |
|
|
| Terug naar boven |
|
| joost |
Geplaatst: Di Nov 06, 2007 5:35 pm |
|
|
|
|
| De reden waarom ze dat zo maken, kun je zelf wel raden denk ik zo :p |
|
|
| Terug naar boven |
|
| Theo |
Geplaatst: Di Nov 13, 2007 1:47 pm |
|
|
|
|
Helaas, ook met zelfgemaakte stripjes is het niet gelukt Toch maar even bij de Peugeot dealer langsgegaan... 20 seconden met 2 schroevendraaiers Maar goed, nu kan dan eindelijk die 12 V plug ingebouwd worden  |
|
|
| Terug naar boven |
|
|