PEUGEOT FORUM NEDERLANDS Forumindex  »  Peugeot 40x  »  waterafvoer schuifdak (af fabriek)
 Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    

waterafvoer schuifdak (af fabriek)

Auteur Bericht
jfjboone
Geplaatst: Zo Aug 03, 2008 9:58 pm Reageren met citaat
Hallo,

Ik heb in mijn 406 een electrisch schuifdak waar op vier plaatsen een afvoes zit voor het water, twee naar de achterzijde en twee naar de voorzijde langs het voorruit.
Wie weet wat voor'n afvoer dit is, is dit een metalen pijpje dat door de raamstijl naar de motorruimte gaat? of zit er ergens een rubber slangetje dat kan zijn verstopt. Ik wil dit probleem oplossen door het door te blazen met lucht eventueel doorprikken met een stuk draad.
Graag iemand die mij een tip geeft

mvg

Hans
Profiel bekijken Stuur privébericht
RAH
Geplaatst: Za Aug 23, 2008 9:38 pm Reageren met citaat
Aan de achterzijde ben ik ze nog niet tegen gekomen, maar in mijn 406 coupe lopen er rubber buisjes door de raamstijl naar beneden. Vlak onder het dashboard gaat het buisje door het schutbord en komt uit onder de paravaan. Om te zien of deze verstopt zijn kun je het makkelijkst een beetje water in het buisje gieten door het schuifdak, loopt het er bij de paravaan uit...

Het buisje maakt onderaan de raamstijl een S bocht, dus doorsteken gaat (bijna) niet. Ik heb het geprobeerd met een plastic trekveer. Maar als er vuil in zit, is dit waarschijnlijk aan de onderkant. Het onderste tuitje kun je er afhalen en netjes schoonmaken.
jfjboone
Geplaatst: Wo Okt 15, 2008 11:29 am Reageren met citaat
Wil je mij even uitleggen wat een paravaan is, klinkt misschien beetje dom maar ik zoek me het apenzuur en zie niets.
Overigens heb ik het eens gebrobeerd met een binnenkabel van een handrem van mijn fiets, daarmee kwam ik tot net onderaan het voorruit.
Een paarkeer voorzichtig heen en weer gehaald en getest met een flesje water vanaf boven in het dak, er liep toen water naar buiten achter m'n voorwiel, boven kon ik het water nu ook horen weglopen.
Dus zo'n oude binnenkabel van je fiets is toch nog ergens goed voor.
Maar het begrip [ paravaan ] is voor mij nieuw, dus als je tijd hebt leg het mij even uit.

nog bedankt voor je reactie

mvg Hans Wink
Nodri
Geplaatst: Wo Okt 15, 2008 8:54 pm Reageren met citaat
Doe je motorklep open. Kijk nu tegen de onderkant van je voorraam aan..... stukje naar onderen et voila de paravaan!!
Dat is die plaat onder je voorruit.
RAH
Geplaatst: Do Okt 16, 2008 12:32 pm Reageren met citaat
Zoals Nodri zegt.

En hier, de eerste foto: http://www.peugeot406coupe.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=145&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Pagina 1 van 1    
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Het is nu Za Nov 22, 2008 5:05 pm