Problemen of vragen over je auto? Plaats hier een bericht!

Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Peugeot 206+ oververhit bij lage snelheden

Reacties
    2

Standaard Peugeot 206+ oververhit bij lage snelheden

Mijn peugeot 206+ oververhit bij lage snelheden, dus als ik in de een of de 2 door de stad klooi dan is ie binnen no-time 100 graden en krijg ik een rood lichtje stop. Ben 2 keer bij de garage geweest waar ze een keer alle vloeistoffen hebben vervangen en een keer de koelsensoren. Maar het probleem blijft.

Nu is het zo dat ik vandaag ook merkte dat de airco niet koelt. Op de snelweg is ie wel fris, maar zeker niet koud. Kan het zo zijn dat deze dingen samen worden aangedreven en dat er daar iets fout gaat?

Iemand een idee? Heb geen zin om weer voor niks naar de garage te gaan. ;) bedankt!

Mvg,

Hans!

Reacties
    1.988

Standaard Re: Peugeot 206+ oververhit bij lage snelheden

hans waarschijnlijk reageerd de koelfan dan niet meer, deze zit voor de radiator, ga een stukje rijden, tot dat de motor warm is, stop de auto, bv gewoon thuis, en open de motorkap, laat de motor gewoon draaien, als de temp meter teveel omhoog gaat moet de koelfan aanslaan, zo niet dan is dit waarschijnlijk het euvel.
    ga er wel even van uit dat je geen vloeistof verbruikt, immers is het een gesloten systeem, wat nooit hoeft worden bij gevult,
    de airco gebruikt inderdaad ook deze koelfan, maar er kunnen natuurlijk ook andere factoren van oorzaak zijn, bv een leeg airco systeem.
    dus leuk dat je garage op de bonefooi de boel gaat lopen vervangen, en je daar mee op kosten jaagt.
    het is nu alleen even of de fan door een thermoswitch wordt geactiveerd, of door de bsi, dit is een electroniese compenent van psa , of in gewone taal peugeot en citroen,
    dus controleer eerst de fan, letop niet met je handen erbij komen, als ie in eens aanslaat, is het net een grasmaaier, prprprprprprr

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 16 december 2015, 09:53
  2. Toeren bij snelheden in Automaat
    By mhens in forum Suzuki Forum
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 6 september 2013, 20:26
  3. suzuki vitara denkt oververhit te zijn.....HELP!
    By christie in forum Suzuki Forum
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 2 februari 2012, 18:36
  4. Mercedes prijst C 220 CDI met lage bijtelling
    By Sanderos in forum Autonieuws
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 mei 2011, 09:40
  5. Reacties: 1
    Laatste bericht: 15 september 2010, 17:03

Members who have read this thread: 2

Tags for this Thread

Regels voor berichten